Sales Coaching
Sales Coaching

Het beste naar boven halen in verkopers en dit verankeren in hun verkoopgesprekken zodat ze meer resultaat en voldoening halen uit hun manier van verkopen. In samenspraak met de salescoach een ontwikkelingstraject uitstippelen om een duidelijk beeld te krijgen van de werkpunten en hoe deze te verbeteren.


Sales coaching is geen doel op zich maar een ontwikkelingstraject


Sales coaching zorgt op een gepersonaliseerde en gestructureerde wijze voor opvolging van de verkopers om tot optimale sales resultaten te komen

Sales coaching gaat uit van bestaande kwaliteiten en hoe deze verder te ontwikkelen zowel voor ervaren verkopers als starters in het vak en dit op een opbouwende manier zodat de persoon zich gestimuleerd voelt in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling

Doel sales coaching:

  • Bereiken van de verkoopsobjectieven
  • Ontwikkelen van bestaande kwaliteiten
  • Mensen laten groeien op basis van hun indivuele competenties en verkoopstechnieken
  • Persoonlijk ontwikkelingsplan uittekenen
  • Analyseren van klantenbehoeften
  • Klantenobjecties ombuigen naar sales opportuniteiten
  • Afsluiten van het verkoopsgesprek
  • Aanpassen van verbale en non-verbale communicatiestijl aan de klantenbehoefte
Sales coaching geeft mensen inzage in hun verkoopmogelijkheden en hoe deze verder te ontwikkelen om tot optimale resultaten te komen.

Impact van sales coaching:

Het optimaal benutten van verkoopsopportuniteiten | Efficiënt prospecteren | Resultaatgericht verkopen | Behalen van de kwalitatieve KPI’s | Stimuleren van het zelfvertrouwen | Bewustzijn creeëren met betrekking tot impact op klanten en hun aankoopgedrag



© 2023 mConsulting | info@mconsulting.be